Izabela Albrychiewicz - Kandydatka w Plebiscycie 21 Osób Flexi na XXI, czyli jak otworzyć sektor marketingu na ludzi dojrzałych?

31 stycznia 2022 | Plebiscyt Flexi | Artykuły

Izabela Albrychiewicz - Kandydatka w Plebiscycie 21 Osób Flexi na XXI, czyli jak otworzyć sektor marketingu na ludzi dojrzałych?

Plebiscyt 21 Osób Flexi na XXI wiek, ogniskując się wokół unikalnej aktywności ludzi 50+, w swojej intencji pokazuje wartość Pokolenia Flexi. A więc ludzi 50+, którzy dzięki doświadczeniu różnych ustrojów, zmian społecznych, kulturowych, a także ekonomicznych, dzielą się unikalną wiedzą, koordynują nieszablonowe projekty, wspierają innych. I co za tym idzie - ich działania mają realny wpływ na innych. Równolegle należy zauważyć potencjał generacji 50+, czyli cennych, doświadczonych pracowników, którzy pozostając grupą silną demograficznie i ekonomicznie, stanowią także coraz większą siłę nabywczą. Pokolenie Flexi, mając już 30% udziału we wszystkich zakupach dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe, wg prognoz firmy badawczej GFK, wartość tę zwiększy do 36,9% już w 2035. Przestrzeń publiczna, rynek pracy, branża marketingu i marki w swoich przekazach powinny otworzyć się na ten reprezentowany przez ludzi dojrzałych potencjał. Jakie działania wdrożono? Zobacz niesamowity przykład realnych praktyk, które wprowadziła Kandydatka w Plebiscycie - Izabela Albrychiewicz!

Większe otwarcie branży reklamowej na Silver Generation to jeden z zawodowych celów Izabeli Albrychiewicz - kandydatki w Plebiscycie Flexi

Izabela Albrychiewicz karierę zawodową rozpoczęła w grupie Publicis, od 1999 roku pracuje w WPP. Przez wiele lat związana z agencją MEC (obecnie Wavemaker), którą zarządzała od 2011 roku. Po fuzji MEC i Maxusa w 2018 roku stanęła na czele Wavemaker, a kilka miesięcy później sieć awansowała ją na stanowisko lidera regionu. W kwietniu 2019 roku objęła rolę CEO polskiego oddziału GroupM, w kolejnym roku swojej prezesury coraz mocniej angażując się również w pracę na rzecz innych rynków. Obecnie wspiera rozwój oferty i produktu GroupM także w krajach regionu CEE. Poza pracą na rzecz agencji mediowych WPP, Izabela Albrychiewicz aktywnie działa na forum całej branży mediów i reklamy - zasiada w Zarządzie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Jest członkinią zarządu SAR. Izabela Albrychiewicz jako jedyna przedstawicielka polskiej branży reklamowej oceniała kampanie na Media Global Awards 2015. Była pierwszą kobietą uhonorowaną tytułem AdWo/Man przez magazyn „Press” w 2014 roku, 5 lat później branża uhonorowała ją taką nagrodą po raz drugi. Magazyn „Wprost” wyróżnił ją w 2017 r. tytułem Wizjonerki XXI wieku. Z kolei w 2020 roku IAB podczas gali Mixx Awards IAB przyznało Izabeli wyróżnienie dla Człowieka Roku.

Branża reklamowa, czyli sektor dla ludzi młodych?

Branża reklamowa to sektor zdominowany przez młodych ludzi. O ile można to było uznać za naturalne na początku lat 90., gdy branża ta zaczynała się w Polsce kształtować, dziś rodzi już poważne pytania o przyjazność i otwartość środowiska reklamowego jako miejsca pracy oraz o autentyczność komunikacji marketingowej, tworzonej w znakomitej większości przez osoby młode. Świadomość tych zjawisk od kilku lat budują firmy kierowane przez Izabelę Albrychiewicz. Z jej inicjatyw agencja Wavemaker zbadała kilka lat temu udział osób 50+ reklamach telewizyjnych. Okazało się, że w niespełna co 20-tej występowały wówczas osoby po 50-tce, najczęściej w rolach babć, dziadków, pacjentów oraz w kontekstach chorób, opieki nad wnukami i problemów finansowych. Nic dziwnego, że w pogłębiającym tę obserwację badaniu, 6 na 10 osób w wieku 50+ mówiło, że nie identyfikuje się z wizerunkiem osób w swoim wieku w reklamach. Tylko co trzeci przedstawiciel Silver Generation miał też poczucie, że marki tworzą ofertę z myślą o ludziach w jego wieku (w przypadku 16-49 latków ten odsetek sięgał 60 proc.). Zepchnięcie w marketingowy cień pokolenia 50+ może mieć związek z wiekiem osób, które odpowiadają za tworzenie kampanii reklamowych czy planowanie mediów. Przeciętny pracownik agencji mediowej ma dziś ok. 30-35 lat, podobnie jak brand manager w dziale marketingu korporacji. Większość dyrektorów marketingu plasuje się zaś w przedziale wiekowym 40-45 lat. Poza naświetleniem i analizą tych dysproporcji, Izabela Albrychiewicz w swojej pracy, stara się im aktywnie przeciwdziałać. Już jako prezeska GroupM zrealizowała w tym roku z zespołem HR projekt rekrutacyjno-stażowy pod nazwą First job in Digital. GroupM rekrutowała do niego osoby bez wcześniejszego doświadczenia w reklamie internetowej. Komunikowała też jednocześnie, że czeka na kandydatów w różnym wieku, także osoby po 40-tce czy 50-tce, których standardowo agencje reklamowe onieśmielają w ogłoszeniach rekrutacyjnych nieodłącznym hasłem „młody i dynamiczny zespół”. W toku programu GroupM udało się takich starszych kandydatów pozyskać, pierwsze efekty współpracy są co najmniej obiecujące.

 


Wydrukuj

Zobacz podobne

#Poznaj Laureatów Plebiscytu – Mariusz Szeib
#Poznaj Laureatów Plebiscytu – Mariusz Szeib
31 marca 2022 | Plebiscyt Flexi | Artykuły

#Poznaj Laureatów Plebiscytu – Mariusz Szeib

Mariusz Szeib - pokazuje, że można wybiegać pomoc, ofiarowując innym wiele radości. Kieruje się mottem: „Każdy ma w rękach swoją latarkę z korbką, a w niej tyle światła, ile sam nakręci”
Czytaj dalej