Praca na słuchawce dobra dla czterdziestolatka. Czyli o tym, jak mBank łamie stereotypy na temat rekrutacji pracowników 45+ do pracy w contact center.

08 października 2021 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Materiały video

00:00
-00:41

mBank jest jednym z największych banków w Polsce, obsługuje ponad 5 mln klientów i zatrudnia ponad 6 tys. osób. Wiele z nich to osoby powyżej 40 roku życia.

-  Mamy na pokładzie wiele osób w wieku 45+. Świetnie radzą sobie w pracy, mają wyjątkowe, empatyczne podejście do klientów. Ich obecność bardzo dobrze wpływa także na atmosferę pracy. Zróżnicowane zespoły to świetna okazja do wymiany doświadczeń: osoby z doświadczeniem życiowym i zawodowym są wspaniałymi mentorami. Są pewni siebie, spokojni, opiekuńczy, zarówno w stosunku do klientów, jak i kolegów i koleżanek z zespołów. Dają dobry przykład szanowania pracodawcy i lojalności wobec firmymówi Ewa Czech-Strąkowska, Menedżer w Wydziale Rozwoju Nowych Talentów mBanku.

A jednak stereotyp na rynku pracy jest inny. Wiele osób uważa, że praca w CC to propozycja dla młodych, dla których jest tylko przystankiem w dalszej drodze – pracą na chwilę. Aby walczyć z takim myśleniem, mBank uruchomił w ubiegłym roku kampanię rekrutacyjną pod hasłem „Pasujesz do nas”, w której zachęca osoby starsze do dołączenia do jego zespołu. Bezcenne doświadczenie, umiejętności miękkie i organizacyjne – to tylko część atutów grupy 45+, które podkreśla w kampanii mBank.

Prawdziwe historie inspiracją dla innych, czyli efekty i realizacja

Istotnym elementem kampanii było zaangażowanie w działania pięciu obecnych pracowników contact center mBanku w wieku 45+. Ich historie dowodzą, że dojrzali pracownicy mają wyjątkowe atuty i umiejętności, a praca w contact center może być ciekawą ścieżką zawodową, nie tylko dla młodych. Wzięli oni udział w sesji zdjęciowej oraz realizacji filmu, występowali jako bohaterowie produkcji, a ich szczególne historie zawodowe można było poznać na stronie projektu.

Głównym bohaterem filmu towarzyszącego kampanii był Michał, były policjant, który szczerze opowiedział trudnych początkach i satysfakcji z ich pokonania, a także zadowoleniu, jakie dziś przynosi mu praca w contact center. Udowadniał także, że dzięki szkoleniom i wsparciu w pierwszych miesiącach stał się ważnym i cennym członkiem zespołu.

Realizacje miały pomóc osiągnąć kilka celów:

  • utrwalić wiedzę o mBanku jako dużym pracodawcy na lokalnym rynku – kampania dot. zatrudnienia osób z województwa łódzkiego, który w samym contact center zatrudnia 780 osób;
  • wzmocnić świadomość w grupie 45+, dotyczącej roli mBanku jako przyjaznego pracodawcy dla pracowników z różnych grup wiekowych, w tym z pokoleń X i Baby Boomers;
  • zebrać jak najwięcej aplikacji, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji z grupy docelowej, a także zatrudnienie ponad 40 osób w terminie 12 miesięcy:
  • w strukturach mBanku działania miały z kolei przeciwdziałać stereotypom dotyczącym grupy 45+ oraz pracowników contact center i przyczynić się do promocji wewnętrznego programu poleceń pracowniczych.

Po dwóch miesiącach projektu mBank otrzymał bezpośrednio w jego wyniku blisko 200 aplikacji o pracę i zatrudnił prawie 40 nowych osób w różnym wieku.

Okiem Flexi, czyli zalety pracowników dojrzałych

Jako osoba dojrzała, w wieku 45, 50, 55 i więcej, kandydat ma zwykle za sobą zdobyte doświadczenie zawodowe. W nowej pracy może wykorzystać je, jak również wnieść ze sobą szersze i świeże spojrzenie do środowiska nowej organizacji.

To właśnie doświadczenie może być podstawowym atutem i w oparciu o nie, rekrutujący mogą z większą pewnością potwierdzić posiadane kompetencje. Chociażby stosując metodę behawioralną, opartą na zachowaniach danej osoby w przeżytych wcześniej sytuacjach. W przypadku młodych kandydatów do pracy wymagane kompetencje można badać jedynie hipotetycznie, w oparciu o deklaracje kandydata. Zatem, jak szukać pracownika? Warto otworzyć się na zasoby, ktorymi dysponują osoby z Pokolenia Flexi. A takich zalet mają wiele. Kolejnym atutem dojrzałego kandydata czy pracownika może być jego szersza zwykle sieć kontaktów, które mogą się przydać w pracy. Bo to mogą być potencjalni klienci lub doradcy. Dojrzałość emocjonalna, zdolność do budowania i utrzymywania partnerskich relacji, umiejętności komunikacyjne oraz chęć lojalnego związania się z firmą, to kolejne cenne cechy dojrzałego pracownika.

Doświadczenia mBanku warto wykorzystać w innych firmach i organizacjach. Może warto zacząć od „małych kroczków”, takich jak przystosowanie ogłoszeń o pracę do Pokolenia Flexi, czy procesu wdrażania i szkoleń wewnątrz firmy?

 


Wydrukuj

Zobacz podobne

Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!
Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!
12 sierpnia 2024 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Artykuły

Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie rynku pracy, dojrzałe kobiety stanowią niezwykle cenny zasób talentów. Doświadczenie, które zdobyły na przestrzeni lat, jest nieocenione w kontekście elastycznego zatrudnienia i rozwoju kariery.
Czytaj dalej
Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?
Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?
18 lipca 2024 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Artykuły

Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?

Lato to czas nie tylko wypoczynku, ale także możliwości aktywnego działania, także dla osób 50+. Coraz więcej przedstawicieli Pokolenia Flexi decyduje się na pracę sezonową jako sposób na wykorzystanie wolnego czasu oraz dodatkowy zarobek.
Czytaj dalej