Są zawody, które każdego dnia mierzą się z zarządzaniem różnorodnością w pracy. Do takich należy właśnie Interim Manager. Co kryje się za tą funkcją i jakie kompetencje powinien mieć Interim Manager? O tym w artykule.
Interim manager – kto to?
Termin Interim Manager w Polsce nie zawsze rozumiany jest właściwie. Z tego powodu warto na początku wyjaśnić, kim jest osoba wykonująca taki zawód. Interim Managerem określa się kogoś, kto tymczasowo zajmuje stanowisko menedżerskie w organizacji. Może to robić, aby pomóc w realizacji określonych celów lub w okresie przejściowym. Taki charakter pracy sprawia, że Interim Manager musi umieć szybko dostosować się do zmiennych warunków i sytuacji biznesowych. Dzięki swojemu doświadczeniu jest w stanie stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym.
Zarządzanie różnorodnością to klucz. Kompetencje Interim Managera
Współczesny Interim Manager musi posiadać wiele umiejętności, przede wszystkim kierowniczych. Zarządzanie zespołem, planowanie strategiczne i podejmowanie decyzji wymagają doświadczenia menedżerskiego w różnych branżach i organizacjach. A to oznacza, że wiek i staż zawodowy to ogromne atuty na tym stanowisku. Tym bardziej, że obok warsztatu pracy, dużą rolę odgrywają także „kompetencje miękkie”. Ich kluczowym wyznacznikiem jest tutaj umiejętne zarządzanie różnorodnością podczas pracy w zespole. W firmie spotykają się przecież różne pokolenia, odmienne doświadczenia i spojrzenia, a każde z nich wnosi w jej rozwój zupełnie co innego. Interim management polega zatem również na umiejętnym kształtowaniu współpracy w taki sposób, by wspólnie osiągnąć zamierzony cel. Bo przecież za analizą sytuacji, planowaniem i implementacją zmian oraz zarządzaniem projektami stoją ludzie.
Interim management dla Pokolenia Flexi
Funkcja Interim Managera może być dobrą propozycją dla osób z Pokolenia Flexi, ponieważ osoby dojrzałe mają zwykle bogate doświadczenie zawodowe, wypracowane umiejętności menedżerskie oraz wiedzę branżową, dzięki czemu mogą szybko przystosować się do nowego środowiska pracy i wykonywać swoje zadania. Pokolenie Flexi wyróżniają też elastyczność i umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami biznesowymi. Lata praktyki sprawiają, że osoby 50+ mogą przekazywać swoją wiedzę i umiejętności młodszym pracownikom. I chętnie to robią, zarządzając różnorodnym wiekowo zespołem. Praca jako Interim Manager daje możliwość dzielenia się swoją wiedzą i wpływania na rozwój organizacji.
Podsumowanie
Współczesny Interim Manager to osoba, która pomaga organizacji w osiągnięciu celów biznesowych w okresie przejściowym. Osoba zajmująca to stanowisko musi mieć kompetencje i doświadczenie, aby skutecznie zarządzać projektem i różnorodnym zespołem pracowników firmy. Współczesny Interim Manager to człowiek elastyczny, który szybko przystosowuje się do zmiennej sytuacji. Jeśli Ty należysz do grona takich osób, sprawdź Bazę Ofert Pracy Flexi.pl i aplikuj już dziś!
Autorka tekstu:
Barbara Górnicka-Naszkiewicz
red. naczelna magazynu i bloga Super Senior.
Komentarz Flexi.pl
Interim management, jako sposób realizacji zawodowej aktywności, może być cenną alternatywą dla Pokolenia Flexi. W Bazie Specjalistów portalu Flexi.pl dostępne są sylwetki zawodowe managerów, liderów i osób odpowiedzialnych za prowadzenie zespołów w różnych dziedzinach. Zachęcamy działy HR oraz biznes do korzystania z tej syntetycznie ujmującej doświadczenie, wiedzę i kompetencje listy ciekawych osobowości. Zasoby, które wnoszą Specjaliści, mogą zostać wykorzystane w realizacji projektów, zleceń i kontraktów.