Jak dobrze zaprezentować się przyszłemu pracodawcy, czyli profil na LinkedIn w 10 krokach.

23 marca 2021 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Artykuły

Jak dobrze zaprezentować się przyszłemu pracodawcy, czyli profil na LinkedIn w 10 krokach.

Każdy z nas ma swoją markę, markę osobistą. O niektórych mówimy „rzetelny”, o innych „terminowy”. Myślenie o sobie w tym kontekście, o tym jak pracujemy, jakie wrażenie chcemy wywoływać, co udostępniamy w sieci czy w mediach społecznościowych może nam pomóc zbudować spójny, rzetelny wizerunek tego kim jesteśmy i co potrafimy. Silna marka osobista z kolei może wesprzeć nas w zdobyciu wymarzonej pracy, awansowaniu czy zdobyciu nowych klientów.  

Dobrym początkiem jest założenie i dobre wypełnienie treściami konta na LinkedIn, największego medium społecznościowego dla profesjonalistów na świecie oraz w Polsce.  

LinkedIn – dlaczego warto tu być?  

Przede wszystkim to doskonały sposób na budowanie sieci zawodowych kontaktów. Dzięki nim będziesz wiedzieć, co słychać u Twoich znajomych z branży, nad czym teraz pracują. Będziesz mógł nawiązać kontakty z ludźmi, którzy zawodowo zajmują się podobnymi zagadnieniami lub pasjonują ich podobne tematy. To doskonałe źródło inspiracji i prosty sposób na poszerzanie swojej wiedzy. Co tydzień na LinkedIn publikowanych jest ponad 100 000 artykułów. To tutaj pracodawcy szukają pracowników, publikując oferty pracy.  

Wygląda obiecująco? Gdzie zatem jest haczyk? Jak zawsze by coś zyskać, trzeba włożyć w to trochę pracy. Pierwszym krokiem jest zbudowanie swojego profilu lub jego aktualizacja. Załóż konto lub zaloguj się i do dzieła! 

LinkedIn - zadbaj o swój profil w 10 krokach 

Twój profil na LinkedIn to Twoja wizytówka. Pomyśl, komu chcesz się przedstawić – swoim współpracownikom, kolegom z branży, klientom, przyszłemu pracodawcy? Zadbaj o profesjonalizm. Pokaż swoje umiejętności i doświadczenie. Pomoże Ci w tym nasza lista: 

1.   Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle 

Eksperci sugerują, by na LinkedIn zamieścić zdjęcie profilowe o biznesowym charakterze. Oczywiście jego charakter zależy od tego, czym się zajmujesz. Jeśli zawodowo szkolisz psy, to zdjęcie z czworonożnym podopiecznym jest jak najbardziej uzasadnione. Jeśli jednak pracujesz w biurze, zdjęcie powinno mieć nieco bardziej formalny charakter. Co ciekawe, badania wskazują, że spore znaczenie ma tutaj kolor tła, na jakim się prezentujemy. Ciemne jest w sposób naturalny odbierane jako bardziej profesjonalne.  Dodaj także zdjęcie w tle. Podobnie jak w pierwszym przypadku, dobrze by nawiązywało ono do Twoich zawodowych zainteresowań i doświadczeń. Możesz skorzystać ze zdjęć z bezpłatnych banków zdjęć jak np. Pexels.com. 

2.    Nagłówek 

Jest Twoją wizytówką. Wyświetli się przy Twoich postach i innych aktywnościach. Powinien krótko informować o tym, kim jesteś i czym się zajmujesz. Możesz też podać swoje stanowisko lub dziedzinę, w której się specjalizujesz.  

3.    Podsumowanie 

To krótka informacja o Tobie. Podobna do tych, jakie często widzisz w informacjach o prelegentach konferencji czy autorach książki. Daj się poznać. Pokaż, dlaczego warto mieć Cię w swojej sieci kontaktów. 

4.    Doświadczenie  

Zaprezentuj swoje doświadczenie zawodowe. Pokaż, jak dzięki niemu rozwijały się Twoje umiejętności i kompetencje. Chwal się sukcesami! 

5.    Kursy i certyfikaty  

Świadczą o tym, że angażujesz się w rozwój. Możesz zamieścić tu informacje o szkoleniach związanych ze swoją pracą, ale także o tych, które zdobywasz w ramach rozwoju swoich pozazawodowych zainteresowań.   

6.    Umiejętności  

Określ, jakie systemy i aplikacje obsługujesz. Pokaż, co potrafisz, w czym jesteś dobry.  

7.    Pamiętaj, by regularnie dbać o swój profil.

Aktualizuj informacje o obecnym stanowisku, wykształceniu. Na bieżąco dodawaj ukończone kursy i szkolenia. 

8.    Zaglądaj na LinkedIn regularnie.

Lajkuj i komentuj posty, które Cię interesują. Śledź profile organizacji i firm, z obszaru Twoich zainteresowań. Dołącz do interesujących Cię grup tematycznych.  

9.    Buduj wartościową sieć kontaktów i utrzymuj relacje ze swoimi kontaktami.

Po każdym wydarzeniu, ciekawym zawodowym spotkaniu wyrabiaj w sobie nawyk poszukania tej osoby na LinkedIn i zaproszenia jej do sieci kontaktów.  

10.    Publikuj własne posty.

Pokaż w nich swoje zawodowe zainteresowania i sukcesy. Nie musisz publikować codziennie. Pisz, gdy czujesz, że masz coś do powiedzenia, chcesz się czymś podzielić. Raz, dwa razy w miesiącu na początek wystarczy. Z czasem przekonasz się, że przychodzi Ci to z coraz większą łatwością i daje dużo satysfakcji. O czym możesz pisać? O projekcie, który realizujesz; czego się ostatnio nauczyłeś; co robisz z zespołem; za co cenisz swój zespół; jaką książkę przeczytałeś. 

Gotowe? Mocny profil to dobry początek. Gratulacje :) Największy jednorazowy wysiłek już za Tobą. Teraz czeka się sporo drobnych kroczków, dzięki którym zbudujesz swoją markę osobistą na LinkedIn.  

Trzymamy kciuki za Wasze profile i zapraszamy na nasz profil firmowy:  https://www.linkedin.com/company/mbank-s-a/  

Ps. Naszym pracownikom pomagamy budować swoje marki osobiste, również na LinkedIn, dbamy o ich rozwój oraz dobre samopoczucie. Jeśli chcesz dołączyć do zespołu mBanku sprawdź aktualne oferty pracy na Flexi.pl. 

Zespół HR mBanku


Wydrukuj

Zobacz podobne

Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!
Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!
12 sierpnia 2024 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Artykuły

Wykorzystaj wartość doświadczenia i zatrudniaj dojrzałe kobiety!

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie rynku pracy, dojrzałe kobiety stanowią niezwykle cenny zasób talentów. Doświadczenie, które zdobyły na przestrzeni lat, jest nieocenione w kontekście elastycznego zatrudnienia i rozwoju kariery.
Czytaj dalej
Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?
Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?
18 lipca 2024 | Rynek pracy/ Zatrudnienie/ Aktywizacja zawodowa | Artykuły

Praca sezonowa jako sposób na aktywne spędzanie czasu?

Lato to czas nie tylko wypoczynku, ale także możliwości aktywnego działania, także dla osób 50+. Coraz więcej przedstawicieli Pokolenia Flexi decyduje się na pracę sezonową jako sposób na wykorzystanie wolnego czasu oraz dodatkowy zarobek.
Czytaj dalej