Obsługa administracyjna placówki (Corel Draw, Photoshop, Microsoft Word, Microsoft Excel), zarządzanie bieżącą działalnością, selekcja i rekrutacja personelu. Organizowanie szkoleń. Dbanie o wizerunek, reprezentowanie placówki na zewnątrz, współpraca z instytucjami nadzorującymi.
Organizacja pracy placówki kultury, zarządzanie zespołem, zarządzanie przydzielonym budżetem, opracowywanie planów i sprawozdań, nawiązywanie kontaktów i współpraca z innymi ośrodkami kultury. Organizowanie i prowadzenie imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych. Kontakt i współpraca z mediami.
Prowadzenie zespołów teatralnych i kabaretowych. Prowadzenie sekcji recytatorskiej. Nawiązywanie kontaktów i współpraca z innymi ośrodkami kultury. Organizowanie i prowadzenie imprez kulturalnych, spektakli teatralnych i kabaretowych oraz imprez sportowych i rekreacyjnych. Organizacja i prowadzenie konkursów, przeglądów, warsztatów.